piątek, 10 sierpnia 2012

Listwa oszczędzająca prąd

Macie w domu mnóstwo urządzeń elektrycznych pracujących w trybie czuwania? Wiecie, że pobierają one prąd nawet gdy ich nie używacie? Pobór ten jest stosunkowo nie duży, ale w przeliczeniu rocznym może skutkować całkiem niezłą sumką, która uszczupli naszą kieszeń. Rozwiązaniem tego problemu może okazać się ręczne wyłączanie z sieci elektrycznej wszystkich urządzeń lub zaopatrzenie się w listwę oszczędzającą energię.

Do listwy Energy Saver można podpiąć do 8 urządzeń elektrycznych. Gniazdko główne przeznaczone jest do telewizora lub komputera. Zarówno włączenie jak i wyłączenie urządzenia podpiętego do niego automatycznie skutkuje włączeniem lub wyłączeniem urządzeń podłączonych do gniazdek podrzędnych (kina domowego, odtwarzacza DVD, głośników, skanera czy drukarki). Dodatkowo w listwie znajdziemy gniazdko umożliwiające podpięcie urządzenia niezależnego, takiego które wymaga stałego dopływu prądu np. zegarek elektryczny czy klimatyzacja.

Listwa oszczędzająca prąd posiada również czujnik IR, więc czynność podłączenia/odłączenia od sieci możemy wykonać za pomocą dowolnego pilota zdalnego sterowania. Dodatkową zaletą jest zamontowany bezpiecznik, który uchroni nasz sprzęt elektryczny przed przepięciami często powstającymi w czasie burzy.


8 komentarzy:

  1. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy o takich rozwiązaniach nie słyszałem i muszę przyznać, że zaciekawił mnie ten gadżet. Ja jak chciałem płacić mniej za prąd to po prostu wybrałem ofertę od https://poprostuenergia.pl/prad-dla-domu/ i to był najlepszy wybór.

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie dziś jest bardzo dużo urządzeń energooszczędnych i muszę przyznać, że ja również większość takich u siebie w domu posiadam. Również jestem bardzo zadowolona ze współpracy z elektrykiem http://www.elektryk-krakow.pl/ który całą instalację elektryczną wykonał bardzo profesjonalnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogólnie mogę jeszcze dodać, że jeśli faktycznie chcemy płacić mniej za prąd to na pewno warto jest zainteresować się fotowoltaiką. Ja już ją u siebie mam i dzięki firmie http://inovativ.pl/ działa ona naprawdę idealnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie rzeczy zdecydowanie są ważne i sama uważam, ze posiadanie właściwej wiedzy o prądzie jest czymś istotnym. Oczywiście każdemu polecam również świetny blog https://elektryk-wroclaw.pl/blog/ gdzie każdy z nas na pewno znajdzie wiele ciekawych informacji.

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie jest to bardzo ciekawe rozwiązanie i muszę przyznać, ze właśnie takie rzeczy mnie również jak coś interesują. Chcę jeszcze powiedzieć, że gdy u mnie coś nie działa to wtedy dzwonię po elektryka https://elektrycy.warszawa.pl/ i to jest bardzo dobra opcja.

    OdpowiedzUsuń
  8. Samodzielnie ja raczej do żadnych prac związanych z prądem się nie zabieram ale wiem, że w takich momentach warto jest wezwać fachowca. U mnie za każdym razem elektryk z https://www.warszawa-elektryk.pl/ poradzi sobie z takimi problemami.

    OdpowiedzUsuń